mandag den 7. marts 2011

Sebastian Lind


Jeg har endnu en anbefaling i ærmet til alle jer i Odense!

I sommeren 2010 var jeg til Start Festival i Kbh - det der før hed Vesterbro Festival – det var et rent tilfælde, at jeg endte til koncerten med Sebastian Lind. Jeg havde aldrig hørt om ham tidligere, så jeg havde absolut ingen forventninger, da min veninde foreslog, at vi skulle smutte forbi hans koncert. Jeg elsker, når man ender til en koncert med nogen, man ikke kender og virkelig bliver positivt overrasket! Det var tilfældet her.

Han så virkelig ikke ud af meget, da han trådte ind på scenen med hans guitar og hættetrøjen trukket godt ned over hovedet. Jeg nåede da også at tænke ”kan det nu være rigtigt?!” og nærmest være nervøs på hans vegne over, at et eller andet sikkert ville gå galt.

Mine tanker blev hurtigt gjort til skamme, da den lille fyr først begyndte at spille og siden synge. Salen blev ganske hurtigt fyldt og som det ellers kan have for vane ved den slags festivaler med knap så kendte musikere, oplevede jeg nærmest ingen forlade koncerten undervejs. Der var en imponerende sikkerhed over ham og bandet. Det var en helt igennem fed oplevelse.

            Oftest er det sådan, at man køber en plade med nogen og derefter ender til koncerterne, fordi man er vild med pladen – jeg strøg direkte hjem og købte hans debutplade og jeg hører den stadig. Jeg synes bare, den bliver bedre og bedre. Det er det, der kendetegner den gode musik for mig. Man starter med at høre et par af numrene, men ender med at være vild med hele pladen!

            Nå, nok ros til den kære Sebastian nu. Tag til én af hans koncerter på hans tour rundt i DK. Her kan du tilmelde dig eventen i Odense og se datoer for resten af hans tour.

Vi ses på Dexter 19/3-11.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar